ОДИН
ДЕНЬ – БЕЗ НОТАЦІЙ
(поради
батькам)
1.
Будіть дитину спокійно; коли вона
прокинеться, мусить побачити вашу усмішку і почути ласкавий голос. Не
підганяйте зранку, не смикайте по дрібницях, не дорікайте за помилки і через
необачність, навіть якщо "вчора попереджали ".
2.
Не квапте, вміння розрахувати час –
ваше завдання, і якщо це вам погано вдається, то провини дитини в цьому немає.
3.
Не виряджайте дитину до школи без
сніданку, їй потрібно багато попрацювати.
4.
Не прощайтесь, попереджаючи та
наставляючи: "Дивись, не пустуй", "Поводь себе добре",
"Щоб сьогодні не було поганих оцінок" т.п. Побажайте успіху, знайдіть
декілька ласкавих слів. У дитини попереду важкий день.
5.
Забудьте фразу "Що ти сьогодні
одержав?" Зустрічайте дитину після школи спокійно, не обрушуйте на неї
тисячу питань, дайте розслабитись (пригадайте, як ви самі почуваєтесь після
важкого робочого дня, багатогодинного спілкування з людьми). Якщо ж дитина
занадто збуджена, якщо бажає поділитися чимось, не відмахуйтесь, не відкладайте
на потім, вислухайте, це не забере багато часу.
6.
Якщо бачите, що дитина засмучена,
але мовчить, не допитуйтесь, нехай заспокоїться, тоді і розповість усе сама.
7.
Вислухайте зауваження вчителя, не
поспішайте влаштовувати допит і постарайтеся, щоб ваша розмова з учителем
відбувалася без дитини.
8.
Після школи не поспішайте посадити
виконувати уроки, необхідно 2-3 години відпочинку (а в першому класі добре було
б години півтори поспати ) для відновлення сил.
9.
Найоптимальніший час для
приготування уроків від 15до 17 год. Заняття вечорами некорисні, завтра
прийдеться все починати спочатку.
10.
Не примушуйте виконувати всі уроки
за раз, після 15-20 хв. занять необхідні 10-15 хвилинні "перерви".
11.
У спілкуванні з дитиною намагайтесь
уникати умов: "Якщо ти зробиш, то..." Інколи умови стають
нездійсненними і не залежать від дитини, і ви можете опинитися в дуже складній
ситуації
12.
Під час приготування уроків не
сидіть "над душею", дайте можливість працювати самій, але якщо ж
потрібна ваша допомога, наберіться терпіння. Спокійний тон, підтримка ("не
хвилюйся все вийде", "давай розберемося разом", "я тобі
допоможу"), похвала (навіть якщо не дуже виходить) необхідні. Не
акцентуйте увагу на оцінках.
13.
Знайдіть (постарайтеся знайти)
протягом дня хоча б півгодини, коли ви будете належати тільки дитині, не
відволікаючись на домашні справи, телевізор, спілкування з іншими членами
родини. В цей момент найважливіше справи дитини, радості, невдачі, турботи.
14.
Віднайдіть єдину тактику
спілкування усіх дорослих у сім'ї з дитиною, свої суперечності з приводу
педагогічної тактики вирішуйте без неї. Якщо щось не виходить, порадьтеся з
учителем, лікарем, психологом, не вважайте зайвою літературу для батьків, там
ви знайдете багато корисного.
15.
Будьте уважними до скарг дитини на
головний біль, втому, поганий стан. Найчастіше це об'єктивні показники втоми,
складності навчання.
16.
Запам'ятайте, що навіть
"зовсім великі" діти (ми часто говоримо "Ти вже великий" 7
– 8 – річній дитині) дуже люблять казку перед сном, пісеньку і ласкавий дотик.
Це все заспокоює їх, допомагає зняти напругу, яка накопичувалась за день, і
спокійно заснути. Намагайтесь не згадувати перед сном неприємностей, не
з'ясовувати стосунки, не обговорювати контрольну роботу, що буде завтра.
Завтра
новий день, і ми повинні зробити все можливе, щоб він був спокійним, добрим і
радісним.
Зверніть увагу. Щоб
піротехніка не зіпсувала свята
Незабаром Новорічні та
Різдвяні свята, які принесуть в кожний дім море щастя, радості та усмішок. Особливий святковий настрій створюють салюти, феєрверки, хлопавки, бенгальські вогні.
Однак, купуючи піротехнічні іграшки, ми часто не замислюємося про небезпеку через необережне поводження з ними. Отож, щоб святковий настрій не
затьмарило лихо, пам'ятайте про правила пожежної безпеки.
Щоб уникнути травм і нещасних випадків,
потрібно:
ü купувати піротехнічні вироби в спеціалізованих магазинах або відділах магазинів;
ü не продавати вироби особам молодше 18 років;
ü перевіряти наявність сертифікатів відповідності та інструкцій щодо правильного використання піротехнічних
виробів;
ü перевіряти термін зберігання виробу, чи не пошкоджена упаковка і чи не деформований
виріб;
ü запускати феєрверки потрібно тільки на відкритих майданчиках, подалі від будинків
(не менше 100 метрів). Якщо ракета не спрацювала, не підходьте до неї
близько і не беріть в руки протягом 10 хвилин: вона може вибухнути якраз в
той момент, коли ви нахилитеся над нею.
При користуванні піротехнічними виробами
необхідно пам'ятати і дотримувати правил безпеки, зокрема:
þ не запускати петарди, феєрверки, ракети у приміщенні, з балконів та поблизу
житлових, господарських будівель, новорічних ялинок;
þ не довіряти піротехнічні вироби дітям;
þ не спрямовувати вироби на будівлі, споруди, насадження та на людей;
þ не розбирати піротехніку і не піддавати її механічним впливам;
þ не запалювати вироби у руках;
þ не зберігати піротехніку біля приладів опалення (батарей, газових, електричних
плит);
þ не носити вогненебезпечні вироби у кишенях;
þ не курити під час роботи з піротехнічними виробами, а також не використовувати
прилади у нетверезому стані.
10 "золотих правил" виховання щасливих
дітей
1.Стимулюйте інтелект дитини.
Створивши сприятливі умови, можна підвищити
розумовий розвиток дитини. Тому - не гайте часу. Пізніше це зробити набагато
важче.
2.
Формуйте самоповагу.
Висока самооцінка додає сміливості братися за нове, ризикувати і навіть
зазнавши невдачі, все-таки перемагати. Необхідно розвивати в дитини такі
здібності, прищеплювати такі навички, котрі б вирізняли її з-поміж інших,
викликали б повагу ровесників і дорослих. Діти мають знати, що успіх, майбутній
добробут залежить від них самих.
3.
Навчіть дитину спілкуватися.
Є шість умов, за яких у дитини виробляються корисні навички:
• щира любов до батьків дає відчуття захищеності;
• приязне ставлення до навколишніх, не лише до близьких і рідних;
• зовнішня привабливість: одяг, манери;
• можливість спостерігати правильне соціальне спілкування: поведінка
батьків, вчителів, ровесників.
• Висока самооцінка, а звідси – впевненість у собі;
• Мати хоча б середній запас слів, вміти підтримувати розмову.
4.
Пильнуйте, щоб дитина не стала "залежною" від комп’ютера чи
телевізора.
Телевізор, комп’ютер, як злі чаклуни, здатні красти в дитини години,
дні й роки . Надмірне сидіння перед телевізором чи комп’ютером гальмує в дітей
розвиток мовлення. Діти стають нервовими, миттєво реагують дією, не намагаючись
осмислити та обговорити події. Потрібно залучити дітей до занять спортом,
музикою, читанням, корисною роботою, тощо.
5.
Виховуйте відповідальність і порядність.
Не лише повсякчас пояснюйте, що таке добре, а що – погано, а й
закріплюйте гарні звички, карайте за негідні вчинки, тільки не різкою. За
приклад дитині має слугувати гідна поведінка батьків, а пізніше
ровесників.
6. Навчіть
дитину
шанувати
сім’ю.
Щоб виростити ніжних і люблячих дітей, оточіть їх піклуванням, ласкою з перших днів життя. Діти мають бачити все тільки добре
та розуміти "хочу"і "треба".
Любов і повага між членами родини краще за будь-яку лекцію дадуть зрозуміти
дитині, що сімейне життя – це, насамперед, рівноправність у стосунках, відповідальність
перед коханою людиною, бажання зробити для неї добро, виявляти ніжність та взаємну
повагу.
7.
У кожної дитини має бути гарний друг.
Друзі, яких виберуть собі ваші діти, впливатимуть на їхні орієнтири й
поведінку. Батьки спрямовують і зміцнюють цю дружбу та дбають про якнайширше
коло знайомств із ровесниками з благополучних сімей.
8.
Будьте вимогливими.
Діти з високою самооцінкою, почуттям власної гідності, вмінням робити щось краще за інших виховуються, як правило, у сім’ях, де до них ставлять високі вимоги:дотримуватися порядку у домі, організовувати своє дозвілля, гідно поводитися.
Не будьте тиранами. Запам’ятайте, що відповідальними, розумними й
слухняними діти стають не одразу. На це треба витратити роки.
9.
Привчайте дитину до праці.
Певною мірою ви можете запрограмувати життєвий успіх своїх дітей.
Подбайте, щоб вони без примусу набули трудових навичок, заповніть їх життя
цікавими і корисними справами, що вимагають певних зусиль на шляху до успіху .
Нехай вчаться долати труднощі.
10.
Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі.
Нехай все перепробують, вчаться на власних помилках. Беруть участь у
сімейних нарадах. Нехай якнайраніше привчаються робити щось для інших,
особливо, те, що в них добре виходить.
Зміст роботи школи з батьками учнів повинен ґрунтуватися на їх правах і обов'язках, визначених Законом України «Про загальну середню освіту»:
1. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:
— вибирати навчальні заклади та форми навчання для неповнолітніх дітей;
— приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності загальноосвітнього навчального закладу;
— обирати і бути обраними до органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей;
— звертатися до відповідних органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей;
— захищати законні інтереси дітей. 2. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов'язані: — забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
— постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
— поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до сім'ї, старших за віком, державної і рідної мови, до народних традицій і звичаїв;
— виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського народу, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища, любов до України.
Права та обов'язки
Зміст роботи школи з батьками учнів повинен ґрунтуватися на їх правах і обов'язках, визначених Законом України «Про загальну середню освіту»:
1. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:
— вибирати навчальні заклади та форми навчання для неповнолітніх дітей;
— приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності загальноосвітнього навчального закладу;
— обирати і бути обраними до органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей;
— звертатися до відповідних органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей;
— захищати законні інтереси дітей. 2. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов'язані: — забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
— постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
— поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до сім'ї, старших за віком, державної і рідної мови, до народних традицій і звичаїв;
— виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського народу, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища, любов до України.
У спілкуванні зі своїми дітьми:
Радійте вашому синові, доньці.
Розмовляйте з дитиною турботливим, підбадьорюючим тоном. Коли дитина з вами розмовляє, слухайте уважно, не перериваючи. Установіть чіткі та визначені вимоги до дитини.
У розмові з дитиною називайте як можна більше предметів, їх ознак, дій з ними.
Ваші пояснення повинні бути простими та зрозумілими. Розмовляйте чітко, ясно. Будьте терпелячими.
Спочатку запитуйте «що?», а потім «для чого?», «чому?».
Заохочуйте в дитини прагнення ставити запитання.
Заохочуйте цікавість, пізнання та уяву вашої дитини.
Частіше хваліть дитину.
Заохочуйте ігри з іншими дітьми.
Турбуйтесь про те, щоб у дитини були нові уявлення, про які вона могла б розповісти.
Намагайтеся, щоб дитина разом з вами щось робила по господарству.
Намагайтесь проявляти інтерес до того, що їй цікаво робити (малювати, співати тощо).
Не втрачайте почуття гумору.
Не втрачайте почуття гумору.
• Грайте з дитиною в різні ігри.
• Частіше робіть щось спільно, усієї сім'єю.
• Частіше спілкуйтеся зі спеціалістами, читайте книги про виховання дитини.
Щоб установити довірливі стосунки з дитиною та зберегти їх:
• Не переривайте дитину, не кажіть, що ви все зрозуміли, не відвертайтесь, поки дитина не закінчила розповідати, інакше кажучи, не давайте їй приводу тривожитись через те, що вас мало цікавить те, про що вона каже.
• Не ставте забагато запитань.
• Не ставте забагато запитань.
• Не примушуйте дитину робити те, до чого вона не готова.
Не примушуйте дитину робити що-небудь, якщо вона втомилась, засмучена.
• Не вигадуйте для дитини багато правил — вона перестане звертати на них увагу.
• Не виявляйте підвищеного занепокоєння з приводу неочікуваних стрибків у розвитку дитини чи деякого регресу.
• Не порівнюйте дитину з жодними іншими дітьми.
• Не вигадуйте для дитини багато правил — вона перестане звертати на них увагу.
• Не виявляйте підвищеного занепокоєння з приводу неочікуваних стрибків у розвитку дитини чи деякого регресу.
• Не порівнюйте дитину з жодними іншими дітьми.
Занятно, полезно!)
ВідповістиВидалити